למה השיווק החדש הוא הדבר הכי טוב שקרה לכם! - נוגה וידר - בונה מותגים שמשנים את החיים

למה השיווק החדש הוא הדבר הכי טוב שקרה לכם!

06/02/2014

שלום לך, נוגה!

.1000X1000noga facbook-06

מהו השיווק החדש?

אתם יודעים למה אני מתכוונת כשאני מדברת על "השיווק החדש"? החלטתי לכתוב על כך מאמר, בגלל שכבר יותר מידי פעמים שמעתי מבעלי עסקים שמדובר ב'טרנד' שיחלוף, ואז נחזור לשיווק שהם מכירים.

אז, חברים יקרים. אין טעם לחכות בחיבוק ידיים עד שהשיווק החדש יעלם, או עד שהוא יוחלף  בשיווק עוד יותר חדש, שהמוטו שלו יהיה "לשבת בבית ולא לעשות כלום, שהלקוחות יתאמצו…".

מצטערת לבשר לכם, זה לא הולך לקרות. נראה ש"השיווק החדש" לא הולך לשום מקום. וחוץ מזה, הוא כבר לא ממש חדש…

מכירים "שקל חדש"?  זה בדיוק אותו סיפור.

פעם, לפני המון המון שנים, היתה לירה. יום אחד החליטו חכמינו שהגיע הזמן שבישראל יהיה כסף עם שם בעברית. וכך נולד השקל. חלפו כמה שנים, היתה אינפלציה, השקל נשחק. ואז ב-1986 החליטו חכמינו שכל 1000 שקלים יהיו שווים שקל אחד, וכדי שלא נתבלבל קראו לשקל החדש "שקל חדש".
מאז חלפו שנים, ואנחנו עדיין משתמשים בשקל, וקוראים לו "חדש".

שמעתם על "המדיה החדשה"?
"מדיה ישנה" היא כל מה שהיה מוכר עד שנות התשעים – עיתונים, טלויזיה, קולנוע,  פלאיירים וכו', כל מה שהגיע אחר כך נכנס תחת ההגדרה "מדיה חדשה": אתרי אינטרנט, רשתות חברתיות, דיוור במייל, מסרונים, וכנראה עוד דברים שעדיין לא המציאו.
ה'מדיה הישנה' לא נעלמה, אבל היא השתנתה. היום פחות עסקים סופרים אינצ'ים בעיתון. אבל כמעט כולם סופרים לייקים, מיקום בגוגל ויחס המרה.

ולזה קוראים "השיווק החדש".

תוכן בעולם השיווק החדש

מה ההבדל בין השיווק הישן לחדש? 
השיווק של פעם נועד לשרת את המשווק. השיווק החדש הוא למען הצרכן.
התפקיד שלו הוא לספק ערך, להצמיח את הלקוח, כך שגם אם הוא יבחר לא לקנות מאיתנו היום, הוא עדיין קיבל משהו.

השיווק הישן דיבר בסיסמאות. השיווק החדש נותן תוכן. תוכן מעניין ורלוונטי.

השיווק הישן העביר מסר אחיד לכולם. השיווק החדש מבין שכל אחד הוא אחר ולכן כדאי לפנות באופן שונה ללקוחות שונים.  השיווק החדש מבין שלא כולם הם באמת לקוחות פוטנציאלים, ולכן מוותר על "כולם" לטובת קהל יעד מפולח ומאוד מדוייק.

השיווק הישן הוא לא כל-כך מדיד. פרסומת בפריים-טיים עולה מיליוני דולרים, כי יש לה חשיפה בפני מיליוני צופים. אבל איך אפשר לדעת כמה אנשים באמת צפו בה, או הושפעו ממנה? וכמה מבין הצופים הם באמת קהל היעד שלכם? בעולם השיווק החדש אפשר למדוד כל דבר כמעט.

איך מיישמים את השיווק החדש?

אם אתם בעלי עסק קטן או בינוני, השיווק החדש הוא הדבר הכי טוב שקרה לכם!
השיווק החדש חוסך לכם הרבה כסף, מקרב אתכם לקהל היעד שלכם ומאפשר לכם להיות הכי טובים בנישה שלכם, אפילו אם 99% מהאוכלוסיה (שלא צריכים את המוצר או השירות שלכם) לא שמעו עליכם בחיים.

אלו חלק מהדברים שאתם יכולים לעשות:

פייסבוק – תעלו סטטוסים שנותנים ערך, שתפו תכנים שמעניינים את הלקוחות שלכם.
יוטיוב – הזדמנות מצויינת לקהל היעד להכיר אתכם. תדגימו מה אתם עושים, תלמדו משהו, תנו ללקוחות מרוצים שלכם לספר את הסיפור שלהם וכיצד עזרתם להם.
בלוג – קחו בכל פעם נושא אחד שמעניין לקוחות והרחיבו עליו לעומק, שתפו מהניסיון שלכם, ענו על שאלות ששואלים אתכם.

מערכת דיוור אוטומטית – הכינו לעצמכם רשימת תפוצה, ודוורו אליה בתדירות סבירה מאמרים וקישורים ליוטיוב, לאתר ולבלוג. מידי פעם תוכלו לשלוח גם הצעה מכירתית.
ככל שתתנו יותר ערך על בסיס קבוע, הרשימה שלכם תגדל, ויותר ויותר ירצו לקנות.

אם אין לכם מושג איך להקים מערכת דיוור אוטומטית, אם אין לכם מושג איך ליצור מערכת שיווקית שעובדת בשבילכם
אם לכתוב בלוג נראה לכם מסובך, או שאין לכם מושג איך ליצור אסטרטגיה של מותג בפייסבוק,
אל תתביישו, בשביל זה אני כאן.

התקשרו עכשיו: 03-5245558 ואני והצוות שלי נעזור לכם צ'יק צ'ק.

שלכם,

נוגה וידר
אסטרטגיית מיתוג ושיווק יצירתי

Facebook Comments Box
x
סייען נגישות
הגדלת גופן
הקטנת גופן
גופן קריא
גווני אפור
גווני מונוכרום
איפוס צבעים
הקטנת תצוגה
הגדלת תצוגה
איפוס תצוגה

אתר מונגש

אנו רואים חשיבות עליונה בהנגשת אתר האינטרנט שלנו לאנשים עם מוגבלויות, וכך לאפשר לכלל האוכלוסיה להשתמש באתרנו בקלות ובנוחות. באתר זה בוצעו מגוון פעולות להנגשת האתר, הכוללות בין השאר התקנת רכיב נגישות ייעודי.

סייגי נגישות

למרות מאמצנו להנגיש את כלל הדפים באתר באופן מלא, יתכן ויתגלו חלקים באתר שאינם נגישים. במידה ואינם מסוגלים לגלוש באתר באופן אופטימלי, אנה צרו איתנו קשר

רכיב נגישות

באתר זה הותקן רכיב נגישות מתקדם, מבית all internet - בניית אתרים.רכיב זה מסייע בהנגשת האתר עבור אנשים בעלי מוגבלויות.