למה אסור לשים את כל הביצים בסל אחד - נוגה וידר - בונה מותגים שמשנים את החיים

למה אסור לשים את כל הביצים בסל אחד

11/08/2013

שלום לך, נוגה!

השבוע היתה לי פגישה עם הלקוחה הראשונה שהייתה לי כשפתחתתי את העסק.

אישה מהממת וחכמה שממותגת היטב ומחזיקה עסק משגשג מזה 8 שנים וכמה חודשים.

בגלל שהיא עוושה כרגע שינוי בתחום העיסוק שלה, היא צריכה לשווק את העסק מחדש, ואחרי ששמעה ממני על חוקי השיווק החדשים היא פשוט חטפה חום.

היא יצאה מהפגישה איתי מתוסכלת, כועסת, מבולבלת ואבודה.

היא שאלה אותי "מה זה זה?"

היא אמרה, "לפני 10 שנים כשפתחתי את העסק, מהר מאוד הגיעו אלי לקוחות. למה צריך עכשיו את כל הבלגן הזה?"

  • יוטוב,
  • פייסבוק,
  • בלוג,
  • דף מכירה,
  • דף חליבה,
  • אתר,
  • רשימות תפוצה,

"הראש שלי מתפוצץ מכל המילים המפוצצות האלה. העמסת לי את המוח באינפורמציה אני מותשת! רק מלהתחיל לחשוב על זה נהיה לי ממש רע!"

אז האמת שהיא ממש צודקת.

מאז שהיא פתחה את העסק שלה, כששיווק מפה לאוזן עבד טוב והביא לה לקוחות, המון דברים השתנו!

סיפרתי לה שפעם אם היית איש מקצוע טוב היו לך לקוחות. היום, כל חיגר וזב חוטם שהוא אפילו איש מקצוע בינוני פונה לאיזה חברת מיתוג מקצועית כמוני, ותוך חודש הוא נראה באינטרנט מקצועי להפליא.

"הבשורות הרעות" אמרתי לה "הן שאותו עסק הופך להיות המתחרה שלך.
אבל והבשורות העוד יותר רעות הן שהלקוחות לא יודעים שהוא לא איש מקצוע טוב, אין להם את הכלים למדוד את זה. הם חושבים בתבנית של
אם – אז.  וזה מה שהם חושבים:

"אם האתר שלו מהמם – אז הוא כנראה תותח" (הם לא משערים בנפשם שהוא לא מבין בזה כלום ואיזה חברת מיתוג חכמה עומדת מאחורי האתר שלו ועשתה לו את הכל).

"אם יש עליו סרטונים ביוטיוב אז הוא כנראה ממש מצליח" (הם לא מעלים בדעתם שהוא בעצמו שילם למישהו כדי שיעשה לו סרטונים, ואז שילם לעוד מישהו או בעצמו הכניס מילות קידום לסרטונים ואז כל הזמן רואים את הסרטונים שלו ביוטיוב).

"אם יש לו פייסבוק – אז הוא כנראה ממש תותח, וואו, מלא אנשים עושים לו לייקים אז יש לו בטח מלא לקוחות" (הם לא יודעים שלייקים אפשר לקנות באמצעות קידום ממומן).

הם רואים אותו שולח מיילים בטירוף ואומרים: "זה לא נח, הוא כל הזמן עובד, יש לו טונה עבודה" (הם לא חושבים לעצמם אם יש לו מלא זמן פנוי לכתוב מיילים כנראה שאין לו לקוחות והוא נואש להוציא עוד מבצע ועוד מבצע כדי לשפר את התזרים הבעייתי שלו…).

הם מסתכלים על התמונה שלו ואומרים "וואו, איזה מקצוען" (ושוכחים שמישהו הינדס לו את התמונה, איפר, סירק עשה פוטושופ ועוד).

עוד בשורות רעות:

במדינת ישראל נפתחים מדי שנה 45,000 עסקים חדשים (שכל אחד מהם הוא עוד מתחרה פוטנציאלי שלך עם נראות מהממת ומערכת שיווק ודיוור ברשימות תפוצה, יוטיוב, פייס ועוד) והבשורות הרעות: 30,000 מהמם מתייאשים מייצרים חובות ונסגרים

עוד בשורות רעות:

אי אפשר להגיע לכולם באמצעות ערוץ שיווק אחד. אנשים שונים נמצאים בערוצי שיווק שונים. לחלק יותר קל להיות בפייסבוק, הטכנופובים בכלל לא יודעים מה זה פייסבוק, חלק אוהבים לראות מדיה דיגיטלית ויוטיוב מדבר אליהם והם יראו סרטונים, חלק עמוסים הם רק יפתחו מייל, חלק שונאים ששולחים להם מיל ומיד יסירו מרשימות תפוצה וחלק ממש רוצים לפגוש אותך בעיניים שלהם וחלק בכלל רוצים מגנט על המקרר ולכן צריך להיות במגוון ערוצים שונים.

עוד בשורות רעות:

אף אחד לא מחפש אותך וחושב איך לדפוק בדלת ולשלם לך.

רוב האנשים עמוסים, מותשים, יש להם חיים, ילדים עבודה, בנקים, אישה קניות והם מותשים מהחיים ותשושים שיווקית כי עוד עשרות אלפי אנשים אחרים חופרים מציקים משווקים ומוכרים להם ללא הכרה והם לא מסוגלים לעמוד בזה.

עוד בשורות רעות:

המתחרים שלך הם לא רק המתחרים שחשבת שמתחרים בך.
נניח שאתה פסיכולוג, בעבר רק הפסיכולוגים הממש טובים היו מתחרים שלך.
היום המתחרים של אותו פסיכולוג הם, מאמנים, מטפלים זוגיים מטפלים בתטא הילינג,הומיאופתים, פרחי בך מטפלים ב- EMDR, שיחזור גלגולים, מתקשרים, מאמני NLP, יועצים להורות, יועצים לזוגיות, פסיכיאטרים כולם אבל ממש כולם יכולים לפתור לך את אותה בעיה או באחד על אחד או בקבוצה ואתה מתקשה לבחור משלל האפשרויות.

עוד קצת בשורות רעות:

אנשים אפאטיים ולא מאמינים לכלום.
הם מריחים את הסימנים של המכירה מאחורי כל כתיבה שיווקית, ויודעים שלפי השטנץ בסוף תמכור להם וזה לא נכון שנגמר המלאי ושנשארו רק עוד 5 מקומות אחרונים, ושבונוס הוא לא בונוס הוא רק טיזר ומתנה חינם היא רק עוד מלכודת לקחת ממך את המייל ולחפור לך בהמשך.

עוד קצת בשורות רעות:

לצערך הרב אתה לא יכול להיות מה שתמיד חלמת (רופא משורר ספר, נגר) אתה קודם כל צריך להיות איש שיווק מעולה, ואז חייב להיות איש מכירות מעולה ורק אחרי שתעשה את זה יהיו לך לקוחות שבאמת תוכל לתת להם את השירות שעליו חלמת בחזונך: לעשות להם תספורת יפה (רק להיות ספר ולשמח אנשים).

והבשורות הממש ממש רעות:

גוגל מחליף את האלגוריתם כדי שמקדמי אתרים יתקשו לפצח אותו, צוקרברג ופייסבוק מוסיפים כפתורים חדשים ומשנים את כללי המשחק ויכולים ברגע להחליט שהם גם רוצים על זה עוד כסף ואנחנו לא נוכל להרשות את זה לעצמנו, תיבת הג'י מייל מוגדרת מחדש וכל מה שהכנו לרשימות תפוצה לא רלבנטי כי זה עף לספאם אוטומאטי.

ועכשיו שיתוף אישי קורע לב,

בחמש השנים האחרונות הסתכלתי על כל המשווקים הגדולים והמצליחים בבוז, בזלזול, בבחילה וגועל ואמרתי, "אני לא אהיה כזאת". לא אחפור, לא אמכור ולא אציק, עם הזמן ובחינת התוצאות המהממות שלהם הבנתי שהייתי סתומה,
הסתכלתי עליהם ממקום של אגו וחוסר ביטחון והצדקתי לעצמי את זה שאני לא פועלת ככה מהמקום שאני לא רוצה להיות מגעילה כמוהם. אני חברת מיתוג אני לא יכולה להרשות את זה לעצמי זה שורף את המותג.

ואז חל מפנה גדול, החלטתי ללמוד את זה. להבין בזה, לעשות את זה אחרת, להיות אלופה בזה וללמד אנשים איך לעשות את זה אחרת: בהומור, בשמחה ובאלגנטיות

אז כמו שאני הבנתי,

If you can't beat them,

 Join them!

אם יש כל-כך הרבה בשורות רעות אז מה הבשורות הטובות?

הבשורות הטובות הן, שכל אחד יכול לעשות את זה – ליצור לעצמו איזה מוניטין שהוא רוצה באמצעות האינטרנט ולגרום ללקוחות לקנות ממנו

לזה קוראים בעברית יפה ואלגנטית – "מיתוג דיגיטלי".

ומה עושים?

מתחכמים!!!

חושבים עשרה צעדים קדימה,
מתכננים, בונים אסטרטגיה שיווקית חכמה ונראות מיתוגית הורסת.
לא משאירים את כל הביצים בערוץ שיווק אחד ומקדימים תרופה למכה.

זכרו, מי שלא מתפתח והולך קדימה אינו נשאר במקום הוא פשוט הולך אחורה (כי כל השאר עוקפים אותו בריצה)

אז,

אוטוטו נפתחת קבוצת הליווי שלי "להיות אני זה הכי" בה כל-מי שיצטרף יוכל לבנות את האסטרטגיה השיווקית שלו, ועל זה אספר לכם עוד בהמשך.

אשמח לשמוע אם גם אתם מתכננים לטווח ארוך, עשרה צעדים קדימה.

נוגה וידר
אסטרטגיית מיתוג ושיווק יצירתי

מומחית למיתוג ולבניית אסטרטגיה שיווקית מנצחת
שמאפשרת הצלחה בלתי נשכחת

 

 

Facebook Comments Box
x
סייען נגישות
הגדלת גופן
הקטנת גופן
גופן קריא
גווני אפור
גווני מונוכרום
איפוס צבעים
הקטנת תצוגה
הגדלת תצוגה
איפוס תצוגה

אתר מונגש

אנו רואים חשיבות עליונה בהנגשת אתר האינטרנט שלנו לאנשים עם מוגבלויות, וכך לאפשר לכלל האוכלוסיה להשתמש באתרנו בקלות ובנוחות. באתר זה בוצעו מגוון פעולות להנגשת האתר, הכוללות בין השאר התקנת רכיב נגישות ייעודי.

סייגי נגישות

למרות מאמצנו להנגיש את כלל הדפים באתר באופן מלא, יתכן ויתגלו חלקים באתר שאינם נגישים. במידה ואינם מסוגלים לגלוש באתר באופן אופטימלי, אנה צרו איתנו קשר

רכיב נגישות

באתר זה הותקן רכיב נגישות מתקדם, מבית all internet - בניית אתרים.רכיב זה מסייע בהנגשת האתר עבור אנשים בעלי מוגבלויות.