באיזה ערוץ כדאי לשווק את עצמי? - נוגה וידר - בונה מותגים שמשנים את החיים

באיזה ערוץ כדאי לשווק את עצמי?

25/08/2016

שלום לך, נוגה!

אחד מרבי המכר האהובים עלי, שאין (כמעט) אחד שלא קרא אותו הוא "מי הזיז את הגבינה שלי" של ספנסר ג'ונסון (1998)
"מי הזיז את הגבינה שלי" הוא סיפורם המשעשע של ארבעה טיפוסים שונים- שני עכברים ושני גמדים, שמייצגים ארבע דרכים להתמודדות עם שינוי.
שינוי יכול להיות קללה, אבל באותה מידה הוא יכול להיות גם ברכה, תלוי איך בוחרים להסתכל עליו.

בעולם השיווק יש שינויים בלתי פוסקים. כל פעם כלים חדשים נכנסים לשוק, וכלים אחרים משתנים.

לדוגמה, במשך הרבה שנים הייתה רשימת התפוצה אמצעי השיווק הראשון, שעבד מעולה.
ברגע שגוגל התחיל לשלוח את המיילים שלכם ל'ספאם' או לתיקיות ייעודיות למשווקים – פתאום אחוזי הפתיחה התחילו לצנוח והמיילים פשוט לא נפתחים.

ואם אתם סומכים על פייסבוק – מצבכם לא טוב בהרבה, שהרי גם שם יש שינויים חדשות לבקרים.
לאט לאט אחוזי החשיפה יורדים והעלות לקליק עולה. כלים חדשים נכנסים ודברים משתנים.

זה הזמן למצוא דרך יצירתית למנף את השינוי (שהרבה רואים בו קללה) ולהפוך אותו ליתרון.

אי אפשר להתעלם מהשינויים או להתנגד להם.

מה שעשיתם עד היום כבר לא אפקטיבי?

זה הזמן לצאת מאזור הנוחות שלכם ולחשוב מחוץ לקופסא!

אז מה עושים כשצריך לשנות ערוץ שיווק?

קובעים ביומן ישיבה עם עצמכם, יושבים בשקט וחושבים:

  1. באילו ערוצי שיווק אני רוצה לפעול?
  2. באילו ערוצי שיווק הכי קל לי להגיע ללקוחות שלי? (כלומר, איפה הם עצמם נמצאים?)
  3. מגדירים – מה התקציב המתוכנן שלי לשיווק?
  4. מבררים ובודקים באיזה ערוץ שיווק אני הכי נהנה לפעול (כי אם אני סובל, אז ברור שאני לא אפעל ולא אשווק, נכון?)

בעקבות הישיבה הזו, מכינים תוכנית שיווק שנתית או רבעונית – ופועלים לפיה!

אבל – תוכנית שיווק, גם אם היא  מחוץ לקופסה, לא תהייה טובה ללא כמה טיפים נוספים, שיתבלו לכם את השיווק ויטפיחו לכם את העסק,

טיפים לשיווק פצצתי ולהצלחה עסקית בזמן של שינויים!

  • לומדים להסתגל לשינויים מהר – קודם כל להפסיק להילחם! לקבל מהר את השינוי באופן חיובי, ומצפים לגלות איזו הפתעות הוא יביא אתו (כל שינוי יכול להביא אתו ברכה שפשוט אי אפשר לצפות אותה מראש!)
  • פועלים בכמה ערוצי שיווק במקביל – כדי שאם ישנו לנו שוב את חוקי המשחק לא נמצא את עצמנו אבודים.
  • מתפתחים– כלומר, כל הזמן  לומדים לעבוד בעוד ערוצי שיווק שלא עבדנו בהם בעבר (כל תקופה לומדים משהו חדש אחר). השוק השתנה ומי שלא יתפתח יישאר מאחור -וזה כואב. מבחינת השיווק החדש, אם אתה לא שם – אתה לא קיים!
  • עושים קיצורי דרך– מחפשים מישהו שאתם ממש מעריכים ומתחברים לדרך שבה הוא פועל בערוץ שיווק מסוים, והולכים ללמוד ממנו!  אל תתגלחו על עצמכם – זה בזבוז של זמן והרבה כסף. אבל זה לא רק כסף – כשאתם עושים הכל לבד ולא רואים תוצאות, ההערכה העצמית והביטחון העצמי שלכם נפגעים.
  • נהנים!!! שיווק הוא משחק והנאה צרופה, במיוחד כשיודעים את הכללים – כי אז הכל הולך בקלות.

פעם כדי להצליח היה מספיק להיות איש מקצוע טוב.
היום, אם אתה לא איש שיווק ואיש מכירות אין משמעות לזה שאתה איש מקצוע טוב, כי אין לך לקוחות.
ואם אין לך לקוחות – הרי שבעצם אין לך עסק (מה שאומר שאתה לא ממש תצליח!).

אז נכון, שינוי יכול להיות קשה, אבל להתנגד לעשות את השינוי הנדרש תהייה הטעות הכי גדולה שלכם, כי השינוי כבר ממילא קרה.
אז אם תמשיכו לעבוד עם אותה רשימת תפוצה ופחות תוצאות ולא תעשו שינוי – תצטרכו להסתגל לשינוי ברמת ההכנסות…

חייבים לגדול מתוך השינוי וללמוד לחיות איתו בשלום, והכי טוב – אפילו להנות ממנו!

מי שעדיין קשה לו עם השינויים התכופים בעולם השיווק, יכול לחזור ולקרוא את הספר "מי הזיז את הגבינה שלי" – אני מליצה בחום

או להגיע לפגישת הכרות, ונחשוב ביחד על הכיוון המתאים.

עדיין  מיואשים מהשינויים? מוזמנים לסדנה ממיואש למבוקש – להפוך לאוטוריטה

נוגה וידר
אסטרטגיית מיתוג ושיווק יצירתי

בונה אסטרטגייית מיתוג בתוך שווקים משתנים

x
סייען נגישות
הגדלת גופן
הקטנת גופן
גופן קריא
גווני אפור
גווני מונוכרום
איפוס צבעים
הקטנת תצוגה
הגדלת תצוגה
איפוס תצוגה

אתר מונגש

אנו רואים חשיבות עליונה בהנגשת אתר האינטרנט שלנו לאנשים עם מוגבלויות, וכך לאפשר לכלל האוכלוסיה להשתמש באתרנו בקלות ובנוחות. באתר זה בוצעו מגוון פעולות להנגשת האתר, הכוללות בין השאר התקנת רכיב נגישות ייעודי.

סייגי נגישות

למרות מאמצנו להנגיש את כלל הדפים באתר באופן מלא, יתכן ויתגלו חלקים באתר שאינם נגישים. במידה ואינם מסוגלים לגלוש באתר באופן אופטימלי, אנה צרו איתנו קשר

רכיב נגישות

באתר זה הותקן רכיב נגישות מתקדם, מבית all internet - בניית אתרים.רכיב זה מסייע בהנגשת האתר עבור אנשים בעלי מוגבלויות.