תום עידן השיבוטים!!! - נוגה וידר - בונה מותגים שמשנים את החיים

תום עידן השיבוטים!!!

13/10/2014

שלום לך, נוגה!

מוניטין או שיבוטין?

אני שמה לב שבשנים האחרונות, אנשים פחות מאמינים למה שהם רואים.

כשאני מנסה לנתח את המקור לזה, אני מרגישה ששפע הסדנאות בתחום השיווק, יצרו קצת זילות של השיווק בישראל.

למה?

מכיוון שהרבה אנשים מלמדים בעלי עסקים אחרים  לעשות: העתק, הדבק.
עשית משהו שעבד לך? מיד אתה רץ ללמד את כוווולם איך לעשות בדיוק אותו דבר לעסק שלהם.
ומה קיבלנו?

בעברית פשוטה קוראים לזה – שטאנץ'.

מה זה שטנץ? זהו מונח מעולם הדפוס שמתאר קו של סכין מפס יצור.
כשדופקים עם השטנץ כל החיתוכים של הסכין יוצאים אותו דבר, פשוט זהים!!!

שטנץ בשיווק נוצר כשאלפי אנשים פועלים בדיוק אותו הדבר, מעתיקים אחד מהשני חומרים,

משתמשים באותם משפטים ובאותן תבניות, פשוט משכפלים!

ומה קורה לצרכן הסופי?

הוא כבר לא מאמין לכלום! כי אם כולם כותבים אותו דבר, אז איך אפשר להאמין למישהו?

אי אפשר להאמין לאף מילה.

תבניות שיווקיות

הצרכן מותש.

מתקיפים אותו במיילים, מבטיחים לו הבטחות שכולן נשמעות בול אותו הדבר.
פשוט בול.

מישהו פותח מייל בשש בבוקר והתיבה שלו כבר חנוקה מרוב אי מיילים שיווקיים,
אפילו מאנשים שהוא לא מכיר ולא פנה אליהם מעולם.
ולכל המיילים אותה כותרת מעולה, מפוצצת, מדהימה ומסקרנת:

7 הסיבות ל…

איך להימנע מ…

4 דרכים מצוינות ל…

למה לעשות X

5 הטעויות ש….

כולם מעתיקים מאותו מקור וכך קם דור חדש של שיבוטים שיווקיים.

כולם מבטיחים את אותה ההבטחה,

וכולם נותנים אחריות מלאה! ואוו!

וכולם מספרים שמספר המקומות מוגבל, אז תגיבו מהר,

ונותרו רק עוד 24 שעות לסוף ההרשמה…

ומה קורה לצרכן הסופי?

אבוד, מבולבל, לא יודע מה האמת.

ואז

הוא קופא, עוצר, מיואש לא יודע למי להאמין ומה לעשות עם המידע הזה.

הוא לא מצליח להבין אם כדאי לקנות, וממי?

כשמתחרים מול טקסטים שכולם נראים ונשמעים אותו דבר,

נהיה יותר קשה ויותר מסובך להניע לקוח פוטנציאלי להחלטה.

אז מה עושים?

שאלה מצוינת!

משנים את השיטה.

חברים,

אנשים הם בדיוק כמונו.

כמו ששלום חנוך אמר – "בדיוק כמוך, בדיוק"

וכמו שאנחנו לא מאמינים לפיקציות ולא אוהבים ששולחים לנו העתקים משוכפלים

וכמו שאנחנו יודעים להריח מרחוק את השיבוט כך גם הלקוחות שלנו

אנשים לא רוצים לעבוד עם ההעתק,

אנשים תמיד יעדיפו לעבוד עם המקור.

ולכן כל מי שמלמד לעשות העתק הדבק

שוכח דבר אחד חשוב

שגם להעתיק צריך ביצירתיות.

שיווק מקורי ויצירתי!

אני מתנצלת מראש בפני כל אותם אנשי שיווק שמדוורים אליכם בדיוק את הנוסחאות האלו,

אבל בבקשה – אל תעתיקו את זה הלאה!

תמציאו מעצמכם, תהיו מקוריים – כי "להיות אני זה הכי"!

יש מספיק דרכים להיות ייחודיים ולא צריך להעתיק,

אנשים תמיד יחפשו יצירתיות ורעננות על פני שיבוט משוכפל מאוס ולעוס.

אז איך עושים שיווק יצירתי?

אם אתם רוצים לשווק בצורה חכמה ואינטליגנטית מבלי להתיש את הלקוחות שלכם

תפעילו את הראש.

בואו תצטרפו אלי לסדנת "אוטוריטה" ותהפכו מעסק מיואש למבוקש!

להתראות,
נוגה וידר
אסטרטגיית מיתוג ושיווק יצירתי

Facebook Comments Box
x
סייען נגישות
הגדלת גופן
הקטנת גופן
גופן קריא
גווני אפור
גווני מונוכרום
איפוס צבעים
הקטנת תצוגה
הגדלת תצוגה
איפוס תצוגה

אתר מונגש

אנו רואים חשיבות עליונה בהנגשת אתר האינטרנט שלנו לאנשים עם מוגבלויות, וכך לאפשר לכלל האוכלוסיה להשתמש באתרנו בקלות ובנוחות. באתר זה בוצעו מגוון פעולות להנגשת האתר, הכוללות בין השאר התקנת רכיב נגישות ייעודי.

סייגי נגישות

למרות מאמצנו להנגיש את כלל הדפים באתר באופן מלא, יתכן ויתגלו חלקים באתר שאינם נגישים. במידה ואינם מסוגלים לגלוש באתר באופן אופטימלי, אנה צרו איתנו קשר

רכיב נגישות

באתר זה הותקן רכיב נגישות מתקדם, מבית all internet - בניית אתרים.רכיב זה מסייע בהנגשת האתר עבור אנשים בעלי מוגבלויות.