מיתוג עצמי – טיפים למיתוג נכון, נוגה וידר - נוגה וידר - בונה מותגים שמשנים את החיים

מיתוג עצמי – טיפים למיתוג נכון, נוגה וידר

25/08/2016

שלום לך, נוגה!

עשרה טיפים למיתוג עצמי 

בשנה האחרונה פנו אליי בעלי עסקים רבים שבמהלך השנים האחרונות הם עברו כל מיני תהליכים, למדו כל מיני קורסים וסדנאות ובמציאות – נאדה!
העסק שלהם נשאר תקוע באותה נקודה. כלומר, הם עדיין מדשדשים, שורדים, נלחמים על כל שקל והכל הולך להם קשה.

הבעיות עליהן מספרים בעלי העסקים הן בעיקר שאין מספיק אנשים שמכירים אותם, יש להם פחות לקוחות ממה שהיו רוצים, הם נאלצים כל הזמן להוריד מחירים, תזרים המזומנים שלהם מאוד בעייתי, וככל שעובר הזמן ושום דבר לא משתנה – גם ההערכה העצמית שלהם הולכת ונשחקת.
לאט לאט עולות מחשבות שאולי צריך לסגור את העסק, ואולי לא כדאי להיות עצמאי.

לאחר קרוב לעשרים שנות ניסיון, אני יודעת שמיתוג עצמי נכון יכול לפתור את רוב הבעיות הללו.
לכן – קבלו אותם ממני באהבה. עשרת הכללים של נוגה וידר למיתוג עצמי נכון – תיצמדו אליהם ותבנו לכם מיתוג אישי מוצלח, שיפתור את רוב הבעיות.

1. לקבל את ההחלטה למתג את העסק

 קודם כל צריך להחליט להיות מותג מצליח! זה נשמה טריוויאלי  נכון? אבל זה בכלל לא טריוייאלי. בבסיס ההחלטה להצליח עומד משהו הרבה יותר גדול – והיא  ההחלטה: שלהיכשל זו לא אופציה!

אני אתן לכם דוגמא אישית מוחשית –  רעות בתי הבכורה נולדה בעיצומה של סערה תקשורתית גדולה ומשבר בריאותי ענק: הגילוי שתינוקות נפגעו כתוצאה מכך ששתו תחליף חלב מסוג מסויים. בבית החולים עדיין השתמשו באותה פורומולה, ואני החלטתי ש'על גופתי' הבת שלי תקבל תחליפים, והכרזתי שלתינוקת יש שתי אפשרויות: "או לינוק או לינוק!". זה היה מאבק כוחות מתיש של ארבעה ימים ללא שינה, סיוע של מיליון יועצות הנקה וחברה אחת טובה, והמון דמעות (גם שלי וגם שלה – מסכנה הילדה, היתה ממש רעבה), וזה הצליח.  קיבלתי הרבה עצות "טובות" של נשים שאמרו לי: "עזבי" "תוותרי" "תני לה בקבוק"  אבל אני בנחישות המשכתי עם אותה מנטרה – "יש לה רק שתי אפשרויות: או ציצי, או ציצי".
הבשורות הטובות: בסופו של דבר רעות הייתה תינוקות רגועה ויונקת.

מוסר השכל: החוכמה היא לא רק להחליט להצליח, אלא גם להחזיק ממש בשיניים את ההחלטה, גם כשקשה ולא מסתדר (והאמת, הרבה פעמים זה ככה) ולהעזר באנשים תומכים ומפרגנים, ולא הקשיב לכל השאר שלא מאמינים שזה אפשרי.

2. להחליט על ערכי המותג ולהיצמד אליהם.

הדבר השני שמאפיין מותגים מצליחים זה שיש להם ערכים והם ממש השקיעו מחשבה מה הם הערכים שהם נצמדים אליהם. אני ממליצה לכם לעצור, לעשות חשיבה ולבחון מה הם הערכים שלכם כבני אדם ומה הערכים של המותג שלכם, ולקשור אותם אלה באלה. ברגע שתיצמדו לערכים – האנשים המתאימים יבחרו להיות לקוחות שלכם.

ערכי המותג יכולים להיות למשל: חדשנות (תמיד להציע את הפיתרון החדשני ביותר!) אסתטקה (ההקפדה על אסתטיקה בכל תחום של המותג), הנאה ו FUN (ערכים שיעברו גם בנראות, בפרסום, במכירה ובשירות)  צניעות (גם ערך זה יתבטא בעיצוב, בשיירות ובכל אינטראקציה עם הלקוחות), ערכים יכולים להיות גם 'אומץ', 'מקוריות', 'אופטימיות' ועוד עשרות ערכים יחודים שאפשר לחשוב עליהם מעבר לערכי המינימום של כל מותג,  שהם אמינות ומקצועיות.

3. להציג נראות יוצאת דופן

נראות זכירה וכובשת שמתאימה לערכים שלכם ומציגה אותם בצורה מדהימה, בצורה מיוחדת שאי אפשר להתעלם ממנה, באופן שקל לזהות את המותג גם ממרחק.

4. המותג צריך 'להציג את עצמו' בכמה ערוצי השיווק

 בעבר, כדי להיות מותג מצליח, מספיק היה לעשות עבודה טובה ולהופיע בדפי זהב כ- א.א.א ובניוו. אחר כך הגיע עידן כרטיסי הביקור, וגם רכישת זמן אוויר לפרסומת ברדיו או אינצ'ים לפרסומת בעיתון המקומי (בוודאי הארצי) הייתה יכולה לסדר אותך.

הייום, כדי להיות מותג לא מספיק לשלם על פרסומת חד פעמית. אתה צריך להשיג נוכחות מדהימה  ב-5 ערוצי שיווק שונים. היום לא מספיקה נוכחות שהיא מצבה עתיקה ומעלה עובש (כמו אתר מיושן), אלא נוכחות עדכנית ומתחדשת, עם בשורות וחדשות מרעישות אחת לכמה זמן, אחרת אף אחד כבר לא סופר אותך. כדי להיות מותג צריך לעבוד בליצור את הנוכחות שלך.

5. להיות מקורי

המותגים שיצליחו הם מותגים שייצרו דברים משל עצמם! מותגים שיציגו משהו חדשני, לא מועתק או משוכפל. כאלו שימציאו משהו מקורי משל עצמם.  היום לא מספיק 'לגנוב' רעיונות ולשנות קצת את הצבע, אלא צריך לעצור בכל כמה זמן, ולחשוב איך להמציא את עצמך מחדש.

6. להיות מותג משפיע

מותגים מצליחים הם מותגים משפיעים! מה שמעניין אותם זה לא רק למכור, אלא ליצור הבדל אמיתי בלתי נשכח בחיים של הלקוחות שלהם. הבדל כזה שהלקוחות מרגישים אותו יום יום ולא שוכחים אותו. עד כדי כך, שהם הופכים להיות פרסומת מהלכת למותג.

7. להציג גבול ללקוח (וגם לעצמם – לא פונים ל'כולם')

מותגים מצליחים יודעים בדיוק מה הגבולות שלהם ואיך להציב אותם ללקוחות שלהם. מי שלא יעריך ויכבד את עצמו, הלקוחות שלו לא יעריכו ויכבדו אותו. מותגים מצליחים מעריכים את עצמם מספיק כדי לומר לעצמם וגם ללקוחות: "מי שהגבולות שלי לא מתאימים לו, לא צריך להיות לקוח שלי, וזה בסדר גמור!"

8. להיות בתנועה ולהסתגל מהר לשינויים

מותג מצליח הוא מותג בתנועה. הוא כל הזמן שוקד על הפיתוח הבא שלו, הוא לא קופא על השמרים ולא עוצר במקום. מותג מצליח לא מפחד משינויים, אלא רואה בכל שינוי הזדמנות. הוא כל הזמן זז קדימה כך שכאשר המתחרים שלו עסוקים בלהעתיק ממנו ולגנוב רעיונות, הוא כבר התקדם עשר שנות אור לעבר הדבר הבא.

9. לפרגן לאחרים ולפרגן לעצמכם

מאחורי מותגים מצליחים מסתתרים אנשים מפרגנים. אנשים שלא עסוקים בקינאה, עינם לא צרה במתחרים שלהם, והם מבינים שיש מספיק לכולם! מותגים מצליחים מפרגנים לאחרים, מפרגנים למתחרים, ומפרגנים לעצמם על מה שהם עושים.

10. לתכנן את המותג ואת העתיד

מותגים מצליחים מתכננים את המהלכים שלהם, מתכננים את זהות המותג שלהם, מתכננים את השיווק שלהם ומתכננים את ה- MINDSET שלהם. מותגים לא משאירים שום דבר ליד הגורל. ההצלחה אינה מקרית, היא פונקציה של תכנון אסטרטגי של מחשבה מקדימה על צעדים, על רעיונות גדולים שצומחים בזכות צעדים קטנים ביום יום, על חשיבה לפרטים  על פעולות קטנות  וצעדים קטנים שיעזרו לכם להגשים את הרעיון הגדול, ולבנות מותג מצליח!

כל אחד יכות לבנות מותג מצליח, ולהגיע בדיוק למקום שבו הוא חולם להיות. צריך רק ללכת בעקבות הצעעדים.

אני מציעה מגוון קורסים לבעלי עסקים: קורסים בשיווק, קורסים במכירות וקורסים במיתוג, וקורס יזמות
סדנת מכירות
סדנת ניהול זמן
סדנת שיווק בפייסבוק
סדנת שיווק עצמי
סדנת שיתופי פעולה
סדנת נטוורקינג
סדנת שיווק דיגיטלי
קורס יזמות

 

אם אהבתם את הפוסט והוא תרם לכם, אתם מוזמנים להגיב כאן למטה ולספר לי

ואם בא לכם לתכנן ולבנות את המותג שלכם השנה אתם מוזמנים להיצטרף אליי לתכנית הליווי המהממת שלי: להיות אני זה הכי!

תוכנית ליווי של 12 צעדים קטנים לבניית מותג גדול

לקבלת הפרטים החשובים לחצו כאן

להת' בפוסט הבא

נוגה וידר
אסטרטגיית מיתוג ושיווק יצירתי

Facebook Comments Box
x
סייען נגישות
הגדלת גופן
הקטנת גופן
גופן קריא
גווני אפור
גווני מונוכרום
איפוס צבעים
הקטנת תצוגה
הגדלת תצוגה
איפוס תצוגה

אתר מונגש

אנו רואים חשיבות עליונה בהנגשת אתר האינטרנט שלנו לאנשים עם מוגבלויות, וכך לאפשר לכלל האוכלוסיה להשתמש באתרנו בקלות ובנוחות. באתר זה בוצעו מגוון פעולות להנגשת האתר, הכוללות בין השאר התקנת רכיב נגישות ייעודי.

סייגי נגישות

למרות מאמצנו להנגיש את כלל הדפים באתר באופן מלא, יתכן ויתגלו חלקים באתר שאינם נגישים. במידה ואינם מסוגלים לגלוש באתר באופן אופטימלי, אנה צרו איתנו קשר

רכיב נגישות

באתר זה הותקן רכיב נגישות מתקדם, מבית all internet - בניית אתרים.רכיב זה מסייע בהנגשת האתר עבור אנשים בעלי מוגבלויות.