מי הם המותגים שיצליחו בשנה החדשה? - נוגה וידר - בונה מותגים שמשנים את החיים

מי הם המותגים שיצליחו בשנה החדשה?

18/12/2014

שלום לך, נוגה!

הפוסט הזה מאד חשוב לי, כי הוא מלא בערך שיכול לעזור להרבה עסקים שמנסים, מנסים ולא מצליחים להגיע למקום שבו הם רוצים להיות.

בשנה האחרונה הגיעו אלי המון עסקים שעברו כל מיני  דברים. הם למדו כל מיני קורסים וסדנאות, ובמציאות – נאדה!  העסק שלהם באותה נקודה! הם עדיין מדשדשים, שורדים, נלחמים והדברים הולכים קשה.

אין מספיק אנשים שמכירים אותם, אין להם את כמות הלקוחות שהם רוצים, הם נאלצים כל הזמן להוריד מחירים כדי להיות תחרותיים והתזרים שלהם מאוד בעייתי.

בגלל שהכל הולך קשה, ככל שעובר הזמן ההערכה העצמית שלהם הולכת ונשחקת. לאט לאט יש להם מחשבות שאולי זה לא ממש כדאי להמשיך ולהיות עצמאי. (האמת מחשבה שפוגשת כל עצמאי, בממוצע אחת לכמה דקות…)

אז החלטתי לכתוב עבורכם 10 מהלכים שאם תיצמדו אליהם יהיה לכם הרבה יותר קל לבנות  את המותג שלכם בשנה החדשה.

מה מאפיין מותגים מצליחים?

  1. החלטה – קודם כל הם החליטו להיות מותגים מצליחים! זה נשמה טריוויאלי   נכון? אבל זה בכלל לא טריוייאלי. בבסיס ההחלטה להצליח עומד משהו הרבה יותר גדול עומדת ההחלטה: שלהיכשל זאת לא אופציה!

אני אתן לכם דוגמא מוחשית אני זוכרת כשרעות הבת שלי נולדה זה היה בדיוק בעיצומה של סערהתקשורתית גדולה, סביב פרשת של פגיעה בתינוקות ששתו תחליפי חלב מסויימים. באותה תקופה עדיין המשיכו לחלק בבית החולים פורמולות של אותה חברה, מה שהכניס אותי לסטרס ברמות קשות ונתן לי דרייב מטורף להיות פאנטית על הנקה (מה שאפילו בחלומותיי הפרועים לא האמנתי שאני אילחם עליו ברמות כאלה). אני זוכרת שאמרתי לעצמי: "יש לילדה שתי אופציות: או לינוק או לינוק!" זה היה מאבק כוחות מתיש של ארבעה ימים ללא שינה והמון דמעות גם שלי וגם שלה (מסכנה הילדה היתה ממש רעבה) עם מיליון יועצות הנקה וחברה אחת ממש טובה ששמה המית שבאה במיוחד מירושלים לעזור בהנקה. אני זוכרת הרבה עצות "טובות" של כל מיני שאמרו לי: "עזבי" "תוותרי" "תני לה בקבוק" ואני בנחישות ממשיכה עם אותה מנטרה יש לה רק שתי אפשרויות או ציצי או ציצי. והבשורות הטובות: בסוף תינוקות רגועה ויונקת.

מוסר השכל: החוכמה היא לא רק להחליט להצליח, אלא גם להחזיק לפעמים ממש בשיניים את ההחלטה כשקשה ולא מסתדר (והאמת, הרבה פעמים זה ככה) ולהעזר באנשים תומכים ומפרגנים ולא הקשיב לכל השאר שלא מאמינים שזה אפשרי.

  1. ערכים – הדבר השני שמאפיין מותגים מצליחים זה שיש להם ערכים והם ממש השקיעו מחשבה מה הם הערכים האלה – והם נצמדים אליהם. אני ממליצה לכם לעצור, לעשות חשיבה ולבחון מה הם הערכים שלכם כבני אדם ומה הערכים של המותג שלםכ ולקשור רכים אלה עם אלה. ברגע שתיצמדו לערכים האלה אנשים יבחור להיות לקוחות שלכם.
  2. נראות –  נראות זכירה וכובשת שמייצגת את הערכים שלכם בצורה מדהימה, בצורה מיוחדת שאי אפשר להתעלם ממנה, עם צבעוניות חזקה ובולטת שקל לזהות אותה למרחקים.
  3. נוכחות – בעבר כדי להיות מותג היית רק צריך לעשות עבודה טובה, אחר כך היית צריך להיות בדפי זהב ב- אאאאא ובניו, ואז היה עידן הכרטיסי ביקור. ועכשיו כדי להיות מותג אתה צריך נוכחות מדהימה לפחות ב5 ערוצי שיווק שונים. ולא סתם נוכחות שהיא מצבה עתיקה ומעלה עובש, אלא נוכחות עדכנית ומתחדשת עם בשורות וחדשות מרעישות אחרת אף אחד כבר לא סופר אותך. כדי להיות מותג צריך לעבוד הרבה בליצור את הנוכחות שלך.
  4. יצירה – המותגים שיצליחו הם מותגים שייצרו דברים משל עצמם! יביאו דברים חדשים, לא יעתיקו וישכפלו ויגנבו רעיונות מאנשים אחרים ואז יציגו אותם בצורה אחרת, אלא יעצרו ויחשבו כל פעם איך להמציא את עצמם מחדש.
  5. השפעה – מותגים מצליחים הם מותגים משפיעים! מה שמעניין אותם זה ליצור הבדל אמיתי בלתי נשכח ללקוחות שלהם. הבדל כזה שהלקוחות שלהם מרגישים אותו יום יום ולא שוכחים אותו.
  6. גבולות – מותגים מצליחים יודעים בדיוק מה הגבולות שלהם ואיך להציב אותם ללקוחות שלהם. מי שלא יעריך ויכבד את עצמו, הלקוחות שלו לא יעריכו ויכבדו אותו.
  7. תנועה – מותג מצליח הוא מותג בתנועה הוא כל הזמן שוקד על הפיתוח הבא שלו הוא לא קופא על השמרים ולא עוצר במקום הוא כל הזמן זז קדימה כך שכאשר המתחרים שלו עסוקים בלהעתיק ממנו ולגנוב רעיונות, הוא כבר התקדם עשר שנות אור לעבר הדבר הבא.
  8. פרגון – מאחורי מותגים מצליחים מסתתרים אנשים מפרגנים, הם לא עסוקים בקינאה, עינם לא צרה והם מבינים שיש מספיק לכולם! מותגים מצליחים מפרגנים לאחרים, מפרגנים למתחרים, ומפרגנים לעצמם על מה שהם עושים.
  9. תכנון – מותגים מצליחים מתכננים את המהלכים שלהם, מתכננים את המותג שלהם, מתכננים את השיווק שלהם ומתכננים את ה- MINDSET שלהם. מותגים לא משאירים שום דבר ליד הגורל. ההצלחה אינה מקרית היא פונקציה של תכנון אסטרטגי של מחשבה ארוכה על צעדים ורעיונות גדולים שנתמכים ביום יום על ידי מחשבות קטנות ופעולות קטנות רק צעדים קטנים יעזרו לכם לבנות מותג גדול!

מקווה שאהבתם את מה שקראתם, אתם מוזמנים להגיב כאן למטה ולספר לי איך התרשמתם מהפוסט.

ואם בא לכם לתכנן ולבנות את המותג שלכם השנה אתם מוזמנים להיצטרף אליי לתכנית הליווי המהממת שלי:

להיות אני זה הכי!

תוכנית ליווי של 12 צעדים קטנים

לבניית מותג גדול

יאללה תנו תגובה

ולהת' בפוסט הבא

נוגה וידר
אסטרטגיית מיתוג ושיווק יצירתי

Facebook Comments Box
x
סייען נגישות
הגדלת גופן
הקטנת גופן
גופן קריא
גווני אפור
גווני מונוכרום
איפוס צבעים
הקטנת תצוגה
הגדלת תצוגה
איפוס תצוגה

אתר מונגש

אנו רואים חשיבות עליונה בהנגשת אתר האינטרנט שלנו לאנשים עם מוגבלויות, וכך לאפשר לכלל האוכלוסיה להשתמש באתרנו בקלות ובנוחות. באתר זה בוצעו מגוון פעולות להנגשת האתר, הכוללות בין השאר התקנת רכיב נגישות ייעודי.

סייגי נגישות

למרות מאמצנו להנגיש את כלל הדפים באתר באופן מלא, יתכן ויתגלו חלקים באתר שאינם נגישים. במידה ואינם מסוגלים לגלוש באתר באופן אופטימלי, אנה צרו איתנו קשר

רכיב נגישות

באתר זה הותקן רכיב נגישות מתקדם, מבית all internet - בניית אתרים.רכיב זה מסייע בהנגשת האתר עבור אנשים בעלי מוגבלויות.