לרוץ ולספר לחבר'ה - נוגה וידר - בונה מותגים שמשנים את החיים

לרוץ ולספר לחבר'ה

21/05/2015

שלום לך, נוגה!

מי היועץ העסקי שלך?

מכירים את זה שיש לכם רעיון גדול ואתם מתחילים להתלהב?
מה זה להתלהב? לספר לכל אחד שנמצא ברדיוס שלכם על המוצר / השירות / המותג המדהים שלכם. לצפות שכל מי שנמצא ברדיוס שלכם יתלהב כמוכם.

noga banner go tell-02

כשהוא לא מתלהב, או חלילה שופך מבול של הערות וטיפים שמסבירים לך איך הוא היה עושה את זה אחרת… אתם חוזרים הביתה, עושים Delete  על הרעיון, נכנסים מתחת לפוך ומקווים שההשראה תנחת עליכם בשנית.

אחת הטעויות הנפוצות בעיני של מי שיוצא לדרך (יודעים מה – גם של מי שכבר נמצא בדרך) זה הצורך הכפייתי לרוץ ולספר לחבר'ה. הרי אנחנו יודעים שמזה שום טוב לא צומח. החברים הטובים לא יכולים להיות היועצים העסקיים שלנו.

כי החבר'ה האלה לא באמת יודעים מה לעשות עם האינפורמציה שנחתה עליהם. בגלל שהם לא יודעים את כל מה שאתם כבר יודעים (כי כבר התפתחתם, למדתם וחקרתם ואולי גם התנסיתם). הם בדרך כלל חושבים לעצמם "המממ, שווב הוא עישן משהו? אולי לקח פטריית הזייה"?
הבעיה היא שהם לא מסתכלים על הרעיון שלכם דרך משקפת היזם, אלא דרך משקפיים רציונאליות של חבר מודאג. הקול של החבר'ה הוא הקול השקול של ה'מבוגר האחראי'. לפעמים זה קול חיצוני של מי שבתוך תוכו היה מת לעשות את זה בעצמו, אבל אין לו אומץ. זה קולם של אנשים שרגילים לעשות רק מה שהם כבר מכירים, לחזור על מה שהם כבר יודעים שעובד, ולא מאמינים שאפשר לפרוץ דרך חדשה.

ואת המנגינות הרעילות הללו אנחנו מביאים על עצמנו בשנייה שאנחנו רצים לספר לחבר'ה.

שימו לב, אני לא משתמשת בביטוי "אנשים רעילים", אלא בביטוי "מנגינות רעילות", כי האנשים האלה אינם 'רעים'. אני מאמינה שאם בחרנו לספר לאנשים שאנחנו סומכים ואוהבים הם לא מזיקים לנו, הם פשוט חברים שלנו ולכן הם דואגים לנו. הם אמנם מתרגשים בשבילנו אבל הם לא יכולים לראות את החזון הגדול שלנו! בהם לא בוערת האששששש הזאת שיוקדת לנו בעיניים ועושה לנו שמח בלב.
ואולי זה עין הרע? טפו טפו טפו חמסה שום בצל, אבל אני לא מאמינה בעיניים.

אני כן מאמינה שיש משהו גדול מאיתנו, סוג של אנרגיה אם תרצו. ברגע שהאנרגיה שלנו היא עדיין לא מספיק מדויקת ולא מספיק 'מבושלת' (בטח לא בשלב של תכנון של משהו חדש). האנרגיה של החבר'ה שלנו מחליקה לנו כמו קוקטיל בגרון, מתלבשת על כל החרדות שממילא נמצאות שם וחונקת את היצירתיות והיוזמה שבנו למוות.

טיפוח היזמות

"אז מה עושים , נוגה, מה עושים? עם מי משתפים את כל התלהבות הזו שיש לנו?"
הייתי אומרת לכם "אל תשתפו", אבל מניסיון ברור לי שזה בלתי אפשרי להישאר עם כל הטוב הזה לבד. תבחרו לעצמכם את השניים עד שלושה חברים טובים שהכי מאמינים בכם, בחזון שלכם ובשליחות שלכם, ובנוסף גם מנטור אחד או מורה לדרך, אדם אחד  שמאמין בחלומות, שייתן לכם השראה, שיראה אתכם.
לכל היתר תספרו שאתם בדרך, בתהליך, מצדי תגידו "אנחנו מכינים לכם הפתעה…"

חשוב מאוד לדעת: עסק בבניה שנמצא בתהליך מיתוג עובר חווית התבוננות פנימית של בהירות, זיכוך של המסרי והערכים, דיוק קהל המטרה, בחירת צבעים, איפיון, לקיחת בעלות על מסרים והמון המון דברים נוספים שקשורים לטיפוח השליחות שלכם וסלילת הדרך. הדבר האחרון שאתם צריכים זה עוד רעש מבחוץ ודיעות של אנשים שיבלבלו אתכם.

חכו עד שתהיו "אפויים" היטב, ושהסנטר הפנימי שלכם יהיה מספיק חזק, שהמיתוג שלכם יהיה מוכן, והאתר שלכם יהיה בחוץ, ואז תרוצו לספר לחבר'ה.

כי אז, לא משנה מה הם יגידו – אתם כבר תהיו לגמרי במחוזות אחרים.
ומילה שלי אני מבטיחה לכם: כשיגיע היום הגדול שלכם – והוא יגיע – האנרגיה שאתם תפיצו תהיה שלמה ולא תאפשר לספק לחדור.

שיהיה בהצלחה!

שלכם, נוגה

נוגה וידר
אסטרטגיית מיתוג ושיווק יצירתי

קורס יזמות עסקית

אם מסקרן אותך לשמוע עוד על התהליך שהזכרתי למעלה,
ואם מעניין אותך לעבור אותו במסגרת תוכנית ליווי מהממת, יחד עם יזמים עסקיים שיבינו אותך בדיוק,
ויד ביד עם מי שבנתה מאות מותגים מצליחים ב-15 השנים האחרונות,
אני מזמינה אותך להשאיר פרטים ונחזור אליך בקרוב.

Facebook Comments Box
x
סייען נגישות
הגדלת גופן
הקטנת גופן
גופן קריא
גווני אפור
גווני מונוכרום
איפוס צבעים
הקטנת תצוגה
הגדלת תצוגה
איפוס תצוגה

אתר מונגש

אנו רואים חשיבות עליונה בהנגשת אתר האינטרנט שלנו לאנשים עם מוגבלויות, וכך לאפשר לכלל האוכלוסיה להשתמש באתרנו בקלות ובנוחות. באתר זה בוצעו מגוון פעולות להנגשת האתר, הכוללות בין השאר התקנת רכיב נגישות ייעודי.

סייגי נגישות

למרות מאמצנו להנגיש את כלל הדפים באתר באופן מלא, יתכן ויתגלו חלקים באתר שאינם נגישים. במידה ואינם מסוגלים לגלוש באתר באופן אופטימלי, אנה צרו איתנו קשר

רכיב נגישות

באתר זה הותקן רכיב נגישות מתקדם, מבית all internet - בניית אתרים.רכיב זה מסייע בהנגשת האתר עבור אנשים בעלי מוגבלויות.