למה אי אפשר להגיד לחמין נו? - נוגה וידר - בונה מותגים שמשנים את החיים

למה אי אפשר להגיד לחמין נו?

13/01/2015

שלום לך, נוגה!

אז מה המשותף לחמין ומוניטין?
התשובה:  לשניהם אי אפשר להגיד ' נו'!

פעם הגיעה אליי לפגישה לקוחה מהממת, עם יכולת מקצועית מפוארת, עם אישיות כובשת שהיא בנוסף לכל גם נראית מעולה (שזה אף פעם לא מזיק) ועם כל זאת, היא מאוד מתוסכלת מזה שהעסק שלה לא ממריא.

למה אי אפשר להגיד לחמין על האש נו

המתחרים שלה, שהם הרבה פחות מקצועיים ממנה, רק גונבים ממנה רעיונות ומזמן עקפו אותה בסיבוב מבחינת הבאזז השיווקי.

ומה איתה?

היא גאון מקצועי, אחת הטובות בתחומה מזה שנים, בקרב אנשי המקצוע שלה היא אושייה, הייתה מהראשונות בארץ בתחום!

למרות מוניטין של שנים והוכחות של מאות מטופלים, שעברו אצלה תהליך והגיעו להצלחה (עוד הרבה לפני עידן הרשתות החברתיות), ולמרות שיש לה תעודות אמיתיות וגם ניסיון אקדמאי  – היא מרוויחה פחות מאיש מקצוע בינוני ומטה שלקח לו מומחה לשיווק באינטרנט שיודע לעשות רעש, ואנשים עומדים אצלו בתור…

והיא כועסת!
והיא גם עצובה ומתוסכלת.
למה לה זה לא קורה?

היא ממשיכה לעבוד כמו נמלה חרוצה, עושה הרבה פעולות אבל עדיין לא מגיעה לתוצאות המיוחלות. עדיין, השם שלו מוכר יותר ושלה – לא!

איך מבשלים מוניטין למותג?

האשה הזוו, אשת המקצוע המעולה, מגיעה אליי כדי לבחון אפשרות של מיתוג מחדש.

אני מתה שהיא תהיה לקוחה שלי.  אשמח מאוד לעשות לה מיתוג. היא מוכשרת ברמות על, אבל האינטגריטי המקצועי שלי אומר – לא לגעת במיתוג!

המיתוג שלה מהמם. פשוט מהמם!

אמיתי, דוגרי, מי שעשה לה מיתוג,  עשה עבודה על הכיפאק.

לקחת ממנה שקל על מיתוג חדש יהיה סתם גזל.

אבל היא מחכה לישועה, רוצה שאני אבוא ואציל אותה. שאעזור לה להתרומם.

אז אמרתי לה את המשפט של סבא שלי "אי אפשר להגיד לחמין 'נו'!"

מכירים חמין?

המאכל המדהים, המחמם והטעים הזה ששמים ביום שישי בתנור ומוציאים ומגישים אותו בשבת?
אז כששמים חמין על האש, אי אפשר להגיד לו "נו!!!"

למה?

כי הוא חייב להתבשל כמו שצריך, אחרת השעועית קשה והבשר לא מבושל במיץ של עצמו, ולתפוחי האדמה אין את הטעם הזה של החמין והביצים לא נהיות חומות, הן נשארות לבנות.

אותו דבר עם בניית מוניטין למותג,

בשונה ממה שאתם חושבים, ובשונה מזה שנדמה לכם שאפשר ליצור מוניטין למותג בשנייה,

זהו תהליך של הבשלה!
מדובר בתהליך הבשלה חיצונית – תהליך שצריך להעביר את הקהל
ותהליך הבשלה פנימית של הבן אדם, בעל העסק

בדיוק כמו חמין, גם המוניטין של המותג חייב להתבשל טוב טוב

אצלך בתודעה, בקרב הלקוחות, ולוקח לו טיפה זמן להתניע.

אנשים שהם בתהליך בניית מוניטין למותג שלהם משקיעים הרבה זמן, אנרגיה ומאמץ בבניית התשתיות של המותג ובניית התשתיות האישיות שלהם.

התשתית החיצונית כוללת: מיתוג, לוגו, אתר, ערוצי שיווק מותגים עם פעילות אפקטיבית בהם, פייסבוק ויש נוכחות אמיתית עם הרבה ערך ועושים מהלכים שיווקיים מדליקים

התשתית הפנימית כוללת מיינדסט נכון, אמונה, מוטיבציה וביטחון עצמי

ואז, אחרי שהתשתית הפנימית וגם התשתית החיצונית בנויות היטב, וכל המרכיבים האיכותיים בפנים כבר מבושלים היטב, פתאום נוצר הקסם הזה והכל קורה!!!! אז אפשר להוציא את "החמין" מהתנור בשבת בצהריים, וכל הבית מתמלא בריח מעולה.

טעים, חם, מנחם מפנק. כזה שאפשר להגיש לאורחים ולקצור המון המון מחמאות.

אז חשוב שתדעו:  אם אתם רואים פתאום מישהו בכל מקום, וחושבים שהוא הרגע קם בבוקר ופתאום נהייה מצליח, תדעו שזה ממש, אבל ממש לא מדוייק. אתם פשוט לא יודעים כמה זמן ואנרגיה הוא השקיע לפני זה מאחורי הקלעים! אתם רואים רק את התוצר הסופי.

כי זה בדיוק כמו עם חמין.
קודם הולכים לקנות את הירקות הבשר, השעועית וכל המרכיבים (מוכרחים לקנות חומרים איכותיים, כן? ירקות טריים ובשר איכותי) אחר- כך קולפים, חותכים, מתבלים, בודקים, ועושים את כל הפעולות הסזיפיות האלה (שמי שטועם את החמין לא יודע שעשינו אותן!), וורק אחר כך מכניסים לתנוור ומחכים…

סבא שלי זכרונו לברכה תמיד היה אומר: בישול זה מדע מדויק – "אם משקיעים אז מוציאים!!!" .
שמים חומרי גלם איכותיים וטריים, תבלינים טובים שמים על האש, ואז זה קורה.

גם לכם זה יצליח. מיתוג ושיווק זה לגמרי מדע מדוייק – אם משתמשים במצרכים הנכונים.
אם משקיעים ומשקים – אז קוצרים!

להמשיך לעשות את הפעולות הנכונות, להשקיע במיתוג (שזה הנראות), להשקיע במותג (שזאת הפרסונה)

ואז יקרה הקסם!

והכי חשוב לזכור – אין פתרונות קסם ואי אפשר להגיש את החמין ביום שישי לפני ששמנו אותו על האש, חייבים להשקיע בחומרים טובים (ירקות טריים בשר משובח ביצים טריות, תבלינים טובים), להתאזר בסבלנות ולתת לו לעבור את הלילה, ואז בשבת בצהריים זה פיגוז!

מקווה שהצלחתי להרגיע כאן את מי שדחוף לו להתמתג מהיום למחר, (או לשבוע הבא)

אבל אם יש לכם סבלנות ואתם מוכנים להתחיל לבשל את המוניטין של המותג שלכם, ואתם רוצים להתחיל להכין גם את התשתיות הפנימיות וגם את התשתיות החיצוניות – אז אתם מוזמנים לעשות את זה יחד אתי בתוכנית הליווי להיות אני זה הכי"

התוכנית מותאמת ליזמים ולבעלי עסקים שרוצים להיות מובילים בתחומם.

נוגה וידר
אסטרטגיית מיתוג ושיווק יצירתי

 

Facebook Comments Box
x
סייען נגישות
הגדלת גופן
הקטנת גופן
גופן קריא
גווני אפור
גווני מונוכרום
איפוס צבעים
הקטנת תצוגה
הגדלת תצוגה
איפוס תצוגה

אתר מונגש

אנו רואים חשיבות עליונה בהנגשת אתר האינטרנט שלנו לאנשים עם מוגבלויות, וכך לאפשר לכלל האוכלוסיה להשתמש באתרנו בקלות ובנוחות. באתר זה בוצעו מגוון פעולות להנגשת האתר, הכוללות בין השאר התקנת רכיב נגישות ייעודי.

סייגי נגישות

למרות מאמצנו להנגיש את כלל הדפים באתר באופן מלא, יתכן ויתגלו חלקים באתר שאינם נגישים. במידה ואינם מסוגלים לגלוש באתר באופן אופטימלי, אנה צרו איתנו קשר

רכיב נגישות

באתר זה הותקן רכיב נגישות מתקדם, מבית all internet - בניית אתרים.רכיב זה מסייע בהנגשת האתר עבור אנשים בעלי מוגבלויות.