איך לבנות BRANDING IMAGE למותג? - נוגה וידר - בונה מותגים שמשנים את החיים

איך לבנות BRANDING IMAGE למותג?

22/12/2020

שלום לך, נוגה!

למה צריך סדרה שלמה של צילומים?

תמונה אחת שווה אלף מילים. אתם בטוח מכירים את האמירה הזו, אבל, בעידן הדיגיטלי החדש לא מספיקה תמונה אחת.

יש לכם אתר, יש פייסבוק עם פוסטים כמה פעמים בשבוע, יש אינסטגרם או לינקדין, ויש עמודי נחיתה, ולכל מסר שאתם כותבים אתם צריכים לצרף תמונה שתשקף את המסר ותדבר אל הלקוחות בצורה המדויקת ביותר.

המשמעות היא, שאתם חייבים עשרות תמונות למדיות הדיגיטליות, וכולן צריכות להראות מעולה ולשדר את המסר שאתם רוצים.

במילים אחרות, כל בעל עסק שמכבד את עצמו ואת הלקוחות שלו חייב מה שנקרא "BRANDING IMAGE"

למה צריך ברנדינג אימג'?

אם אתם זה העסק והעסק זה אתם, אז אתם צריכים מיתוג אישי

(personal branding).  כלומר, המותג שאתם בונים ומקדמים הוא אתם עצמכם. מטרת המיתוג האישי היא שאתם עצמכם תעוררו רגשות מסוימים ותייצגו בעייני אחרים את הערכים שאתם רוצים לייצג.

אם המותג הוא אתם, אז לא מספיק לשים בפרסומים תמונות של פרחים ופרפרים, של משרדים, קליניקה או מוצרים. וממש לא מספיק להשתמש בתמונות מבנק תמונות.

הלקוחות הפוטנציאליים שלכם רוצים לראות אתכם, את מי שאתם, את התדר, את ההוויה, ואתם רוצים שברגע שהם יראו אתכם הם ירגישו את הרגשות המסוימים שאתם רוצים שהם ירגישו, או שיקבלו את ההשראה שאתם רוצים שהם יקבלו. חשוב מאד שהם גם יקבלו את התחושה שאפשר לסמוך עליכם, שאתם באמת מה שאתם אומרים שאתם.

כשאתם שמים את התמונה שלכם והיא מעבירה בדיוק את המסר הנכון, הלקוחות המתאימים מרגישים שהם יכולים להתחבר אליכם,

ואז הם יוצרים קשר והופכים ללקוחות משלמים.

כדי להעביר את המסרים הנכונים ואת הרגשות הרצויים, אנחנו משתמשים במגוון הבעות, באקססוריז, בלוקיישן, בקומפוזיציה ועוד מגוון אמצעים של מבע חזותי.

לדוגמה, תמונה של מטפל הוליסטי תהייה שונה מאד מתמונה של יועץ השקעות. ההבדלים יתבטאו בבחירת הלבוש, בבגדים, בעיצוב השיער, איפור ואקססוריז, בבחירת הלוקיישן, באביזרים ברקע ואפילו בזווית הצילום ובפילטרים. כל מה שקורה בסצינה שבתמונה משפיע על מה שהיא מביעה ועל המסר שהיא מעבירה.

זו הסיבה שבכל פעם שלוחצים 'קליק' על המצלמה ומעלים תמונה, גם ברשתות החברתיות, צריך לחשוב "האם התמונה הזו משרתת אותי, או שהיא מחבלת במיתוג שלי?"

5 טעויות שעושים בעלי עסקים בבחירת התמונות

טעות מיתוג מספר 1: בוחרים תמונות לא מדוייקות ממאגרים חינמיים

יש כמה בעיות עם השיטה הזו.

הבעיה הראשונה, היא שמדובר בתמונות שכולם משתמשים בהן, ולכן הם לא מייצגות אתכם.

הבעיה השנייה היא שהן בדרך כלל לא מדויקות לכם ואתם נאלצים להתפשר. הרבה פעמים תמונות חינמיות לא מעבירות את המהות שאתם מתכוונים אליה, ואתם בוחרים בתמונה כי 'זה מה שיש'.

הבעיה השלישית היא שלפעמים המצולמים לא מייצגים את האוכלוסייה שאתם משרתים (למשל, אנשים שלא נראים ישראלים) או שהלוקיישן אינו אידיאלי. כדי להעביר מסר מדויק, אתם צריכים לחשוב על דמות המצולם, על הרגש שהתמונה מעבירה, על חיבור לקהל היעד ועוד.

טעות מיתוג מספר 2: משתמשים במעט תמונות מקצועיות

יש בעלי עסקים שיש להם רק מספר מצומצם של תמונות מקצועיות של עצמם והם משתמשים שוב ושוב באותן התמונות, בכל המסרים השיווקיים, כי זה מה שיש.
במצב כזה, אולי המיתוג שלכם לא ייפגע, אבל יכול להיות שהמסר הטקסטואלי ייפגע. כיוון שאם הטקסט הוא קצת הומוריסטי ויש לכם רק תמונה רצינית – פספסתם.
אם המסר הוא של העצמה, והתמונה שלכם היא תמונה רגועה ונינוחה – שוב פספסתם.

חשוב שיהיה לכם מגוון גדול של תמונות, שיתאים למגוון המסרים והערכים שהמיתוג האישי שלכם מבקש לקדם.

טעות מיתוג מספר 3 – יותר מידי תיעוד עצמי

יש בעלי עסקים שמצלמים את עצמם הרבה במשך היום.
מצד אחד הם עסוקים כל היום בלהנציח כל מיני רגעים אישיים ועסקיים שיעבירו רושם חיובי, אבל מצד שני הם לא יוצרים רושם של עסק 'רציני' אלא יותר של מישהו משועמם שאין לו חיים ובעיקר עסוק בלהצטלם כאילו שזה העסק האמיתי שלו.
בעל עסק רציני ש'נותן עבודה' לא עסוק כל היום בלצלם את עצמו, והצילומים שלו משקפים את המוניטין שהוא היה רוצה.
בעלי עסקים שעסוקים בלהנציח את עצמם מייצרים לעצמם מוניטין של יותר מדי עסוקים בעצמם, ושימוש בהרבה תמונות בינוניות ולא מקצועיות, מייצר מוניטין של עסק 'בינוני' ו'לא מספיק מקצועי'.

טעות מיתוג מספר 4 – לא משתמשים בתמונות של עצמם

בעלי עסקים שמרגישים שהם לא מצטלמים מספיק טוב או לא מספיק פוטוגניים, נוטים לוותר על תמונות של עצמם אפילו במקומות שבהם חשוב מאד שתופיע תמונה אישית – כמו למשל תמונת הפרופיל בפייסבוק ובעמוד העסקי, באתר או בעמוד נחיתה שמוכר…ובכן, אותם

כאשר אתם המותג וכשאתם נותני השירות ('פרסונל ברנדינג'), אסור לכם לוותר על תמונה אישית מוצלחת שמשקפת את מי שאתם, כדי לאפשר ללקוחות פוטנציאליים להתחבר אליכם.

טעות מיתוג מספר 5. ממחזרים תמונות ישנות

יש בעלי עסקים שבוחרים למחזר תמונות מהחתונה, מהבריתה, מהצילום בסוף התיכון, או כל מיני תמונות מאירועים שונים ומשונים.

תמונות ישנות או תמונות שניכר שהן מאירועים שאינם קשורים למותג, שוחקות את המוניטין של המותג שלכם.
לא פחות חשוב מכך, אתם לא רוצים שהלקוחות יפגשו בכם ויופתעו. 'אמת בפרסום' זה לא רק במה שכתוב, אלא גם במה שרואים. אז אם לא סיימתם תיכון בשנים האחרונות, כנראה שתמונה מהתיכון כבר מזמן לא מייצגת אתכם.

חשוב שתבינו כבעלי עסקים, שאתם המותג של העסק – אתם לא יכולים להישאר 'מחוץ לתמונה'.
תזכרו שבעידן הדיגיטלי אתם לא סתם צריכים 'צילומי תדמית', אלא אתם צריכים כמות גדולה של צילומים שיעבירו את המסרים השיווקיים שלכם.
לא מספיק שתהייה לכם תמונה מקצועית מתאימה לתמונת פרופיל – אתם צריכים מגוון תמונות שיעבירו רגשות ומסרים ושיצרו עניין אצל הלקוחות והעוקבים שלכם.

אם בעקבות המאמר הבנתם שאתם צריכים לשדרג את התמונות שלכם, כדאי שתשמעו על ההצעה המיוחדת שלנו 

– UP GRADE YOUR IMAGE

Facebook Comments Box
x
סייען נגישות
הגדלת גופן
הקטנת גופן
גופן קריא
גווני אפור
גווני מונוכרום
איפוס צבעים
הקטנת תצוגה
הגדלת תצוגה
איפוס תצוגה

אתר מונגש

אנו רואים חשיבות עליונה בהנגשת אתר האינטרנט שלנו לאנשים עם מוגבלויות, וכך לאפשר לכלל האוכלוסיה להשתמש באתרנו בקלות ובנוחות. באתר זה בוצעו מגוון פעולות להנגשת האתר, הכוללות בין השאר התקנת רכיב נגישות ייעודי.

סייגי נגישות

למרות מאמצנו להנגיש את כלל הדפים באתר באופן מלא, יתכן ויתגלו חלקים באתר שאינם נגישים. במידה ואינם מסוגלים לגלוש באתר באופן אופטימלי, אנה צרו איתנו קשר

רכיב נגישות

באתר זה הותקן רכיב נגישות מתקדם, מבית all internet - בניית אתרים.רכיב זה מסייע בהנגשת האתר עבור אנשים בעלי מוגבלויות.