איך מחשבות מעכבות מחבלות בעסק? - נוגה וידר - בונה מותגים שמשנים את החיים

איך מחשבות מעכבות מחבלות בעסק?

21/09/2020

שלום לך, נוגה!

היא חשבה שמיתוג יציל אותה..

רוצים להבין איך מחשבות יכולות לעכב הצלחה?
תשמעו סיפור.

השבוע הגיעה אליי לפגישת היכרות אישה מוכשרת ומקצועית ברמות על!

היא מתיישבת ומספרת שהעסק שלה כבר חצי שנה לא מתרומם.

"את חייבת להציל אותי", היא אומרת.

למה? ממה? ממי?

"תשמעי",  היא מתחילה לשפוך את התסכול שלה "אני חייבת מיתוג מחדש, העסק שלי לא ממריא, אני לא מצליחה לסגור עסקאות, אני על הפנים, זקוקה לכסף וחייבת לעשות איזה מהלך שיווקי גאוני-מטורף-מדליק שיעזור לי להתניע״, היא אומרת.

אוקיי, נשמע שהיא רצינית ושהיא באמת רוצה שינוי מהיר.
אני מבקשת ממנה לספר לי על העסק שלה ומה היא עושה, והיא נשמעת לי סופר רצינית, מבינה לגמרי על מה היא מדברת, אחראית, יסודית, מסודרת ומאורגנת.

ביני ובין עצמי אני קצת מופתעת, לא מבינה איך בחורה כזאת איכותית לא מתרוממת!
אני מנסה לברר יותר על הפעולות שהיא עושה.

"למי את פונה?"

במקום לענות, היא מתלוננת.
מסתבר שהיא עוסקת בתחום בו לרוב אנשי המקצוע יש סטיגמה של חפיפניקים, של אנשים לא רציניים. בענף כזה, עם מוניטין לא משהו, יש הרבה קומבינות – והיא בכלל לא כזאת!
היא מתוסכלת מאיך שאחרים, שמחפפים את העבודה ועושים כל מיני פויילישטיקים על הלקוחות – מצליחים.

והיא -שהיא ישרה כמו סרגל,  לא מעגלת פינות, מוציאה חשבונית על כל דבר,  יקית – היא לא מתניעה.

בשלב הזה אני מנסה להבין: מי התרנגול שיכול להטיל לה ביצי זהב.

"אוקיי, הבנתי. את לא רוצה לעשות את השטיקים של החפיפניקים.
אבל מי האנשים שיכולים לחבר אליך לקוחות טובים?

"אדריכלים ומעצבים", היא עונה.

אוקיי, זו התקדמות.
מסתבר שהיא אפילו יודעת מי הלקוח האידאלי שלה!
הראש שלי לא עוצר, אני ממשיכה לחשוב איפה הקאץ'?
אם היא יודעת מי יכול לחבר לה,
אם היא יודעת איזה לקוחות היא רוצה,
אם היא כל-כך מקצועית ועושה רושם פצצה,
למה היא תקועה?!

אני מציעה לה: ״אז בואי נעשה מהלך שיווקי מדליק ונפנה לאדריכלים ומעצבי פנים״.

״לא, ניסיתי את זה כבר, זה לא עובד.

למה לא?

"לכל אחד יש את הספק הקבוע שלו", היא מתחילה, "הם תופסים תחת, "הם לא פתוחים לשינויים", אם אין לך קשרים זה לא יקרה, הם רוצים לקדם רק את החברים שלהם"….

לאותה גברת שהעסק שלה נתקע,
היו עוד שלל 'סופרלטיבים' מרירים ולא מכבדים על אדריכלים ומעצבים, שאני אמנע מלכתוב אותם.

ואני, אין לי מושג על מה היא מדברת!

כל המעצבים והאדריכלים שאני פגשתי פשוט אנשים מקסימים, נפלאים, מוכשרים, פתוחים רעיונית, גמישים לשינויים ואמנים בנשמתם.

אה-הא! כבר נדלקת לי נורת אזהרה ראשונה

אני מסתכלת על הלוגו שלה. אחלה לוגו!

"למה את רוצה מיתוג מחדש?", אני שואלת.

לא שאיכפת לי שתשלמי לי ושאני אעשה לך לוגו, בכיף. אבל הלוגו שלך מהמם! עשו לך עבודה מדהימה, מיד ראיתי שעבדה עליו גרפיקאית ברמה גבוהה..

״זה לוגו דפוק, הוא לא מביא פרנסה – והאמת גם מי שעבד עליו היה מבאס! עשה טובה שעיצב לי לוגו, לא בא לי להמשיך לעבוד איתו״.

ולמה אין לך אתר?

״אתר זה בולשיט", היא קובעת.
"הוא עולה כסף, צריך להשקיע בו בקידום – לא בא לי.
פגשתי איזה בונה אתרים,  לא התחברתי, לא עשה עליי רושם של איש מקצוע רציני.
ובכלל מי גולש באתרים?!  אתרים זה חרטא!"

אז עלון שיווקי?

"עלון שיווקי זה בזבוז כסף, חבל על הנייר, חבל על העצים".

ומה לגבי מצגת עם תיק עבודות להראות ללקוח פוטנציאלי?
בכל זאת,  מינימום עסקה שלך עולה 50,000 ש״ח,
צריך משהו שייתן ללקוחות שלך ביטחון שאפשר לסמוך עלייך, להתרשם!"

"הבעיה שתמונות של עבודות הלקוחות לא נותנים לי לצלם".

"מה?!"
השערות שלי סומרות!
הלקוחות שלי – גם את הירח יורידו בשבילי!
מה זה לתת לצלם?!
אני נדהמת. למה שלא ייתנו לה לצלם?

נדמה לי שאני מתחילה להבין.

"ופייסבוק?", אני מסה…

"פייסבוק זה מקום של אנשים משועמים שאין להם חיים", היא אומרת.

"רשימות תפוצה זה לחפרנים מטרידים סידרתיים…"

בקיצור, הבנתם את הפואנטה…

היא!
הבעיה שלה זו היא!

היא מרירה,
היא מתנגדת לכל הצעה לעשות משהו,
יש לה אמונת מאד לא מקדמות לגבי אנשים,
היא מביעה חוסר אמון בשיווק, חוסר אמון באנשים,
ואין לה נכונות אמיתית לעשות משהו כדי להתניע.

אם היא חושבת שכולם דפוקים ושכלום לא יעזור,
אם היא מאמינה שהכל קומבינות ושמחברים לקוחות רק בכסף,
מה הפלא שזה בדיוק מ שקורה?
מה הפלא שהעסק לא מתרומם?!

היא פונה אליי,
היא לא מבינה שהיא רוצה שאני אציל אותה מפני עצמה,
אבל בטוח שעוד שבוע גם אני אכנס לרשימת כל הסופרלטיבים ה״מפרגנים״ שהיא מחלקת לאנשי המקצוע.

הרי גם אם אני אציע לה על מגש של כסף לוגו מזהב ויהלומים עם נצנצים ואבקת קסמים זה לא יעזור!

בצורה הזאת, גם מיתוג מהמם עם מערכת שיווקית אוטומטית הורסת לא תעשה את העבודה.

תכל'ס, עד שהיא לא תיקח אחריות על האמונות שלה,
אף אחד לא יציל אותה מעצמה. אותה גברת לא צריכה חברת מיתוג, אלא איש מקצוע בתחום אחר.

איך להצליח בשיווק?

ועכשיו, לשלב הבונה ופחות ממורמר.

לכל כל אחד מאיתנו יש מחשבות ואמונות שמעכבות אותו.
זה טבעי לחלוטין.
לחלקנו יש מחשבות מעכבות על ספורט, על זוגיות או על תזונה, ולחלקנו יש מחשבות מעכבות על שיווק, מיתוג ומכירות.

לפני שלוקחים יועץ שיווקי או חברת מיתוג,  ממש כדאי לבדוק מה הן האמונות שיש לנו לגבי שיווק, מיתוג או מכירות.
ואם יש לנו אמונות שמעכבות אותנו, מומלץ לפני זה לפנות לאיש מקצוע שיעזור לנו ליצור מחשבות ואמונות מקדמות בתחום שאותו אנחנו רוצים לקדם.

ואם יש פה מישהו שצריך עזרה בלמצוא איש מצקוע כזה, שיפנה אליי בפרטי – אני יכולה לחבר לאיש מקצוע טוב או שניים-שלושה.(בלי כסף ובלי קומבינות).

באיחולי יום מעצים

נוגה

נוגה וידר
אסטרטגיית מיתוג ושיווק יצירתי

 

 

 

 

Facebook Comments Box
x
סייען נגישות
הגדלת גופן
הקטנת גופן
גופן קריא
גווני אפור
גווני מונוכרום
איפוס צבעים
הקטנת תצוגה
הגדלת תצוגה
איפוס תצוגה

אתר מונגש

אנו רואים חשיבות עליונה בהנגשת אתר האינטרנט שלנו לאנשים עם מוגבלויות, וכך לאפשר לכלל האוכלוסיה להשתמש באתרנו בקלות ובנוחות. באתר זה בוצעו מגוון פעולות להנגשת האתר, הכוללות בין השאר התקנת רכיב נגישות ייעודי.

סייגי נגישות

למרות מאמצנו להנגיש את כלל הדפים באתר באופן מלא, יתכן ויתגלו חלקים באתר שאינם נגישים. במידה ואינם מסוגלים לגלוש באתר באופן אופטימלי, אנה צרו איתנו קשר

רכיב נגישות

באתר זה הותקן רכיב נגישות מתקדם, מבית all internet - בניית אתרים.רכיב זה מסייע בהנגשת האתר עבור אנשים בעלי מוגבלויות.